Wednesday, January 7, 2009

My reason for being upset





Inilah jawapannya kenapa hari ni saya rasa tak ada mood sungguh. Bukan baru hari ni, dah dua tiga hari. I am sad.The sufferings are too heavy for the children of Palestinian children to bear. Tak boleh nak bayangkan the sadness of the mothers...No mother shall bury their own children.
Tapi, dari dulu lagi, bila saya tengok gambar anak-anak Palestine yang terkorban dalam , saya selalu dapat the impression that diaorang ni sedang tidur nyenyak.Their faces are very calm. Tapi, kalau saya tengok gambar anak orang kafir mati, tak pulak saya ada impression macam tu. May be I am just too sad and my emotions deny the sadness by saying "they are now sleeping ..and soon will be in the company of Allah and put on a long sleep in Heaven. Entahlah...
Bila tengok gambar2 ni and read the news, rasanya all my troubles are very miniscule compared to the great sufferings the children in Palestine have to bear. I shall rasa segan merungut perkara-perkara yang kecil seperti air paip pagi tadi sejuk sangat, cuaca panas sangat, sale tak seperti yang diharapkan, jerawat tumbuh sana sini, punggung besar sangat, anak tak dapat semua A..tak heranlah kalau syurga nanti penuh dengan orang Palestine..
I am angry. Juga kecewa kerana nothing much I can do except menyumpah para pembunuh kanak-kanak tu semua. I wish I can do more than menyumpah seranah. When I am done with the menyumpah seranah, I also read the following doa.
Doa untuk GAZA:
"Ya Allah! Sesungguhnya hanya Engkau sahaja yang mengetahui betapa dahsyatnya bala bencana yang sedang menimpa saudara-saudara kami di Gaza sekarang. Begitu juga hanya Engkau sahaja yang mengetahui betapa lemah dan cuainya kami.
Wahai tuhan kami! Kepada siapakah lagi kami mengadu sedangkan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Berkuasa? Kepada siapakah kami memohon pertolongan sedangkan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Memberikan Pertolongan? Kepada siapakah kami memohon bantuan sedangkan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Memaksakan (kehendakNya)?"
"Wahai Tuhan yang ditanganNya segala kunci kelepasan! Lepaskanlah dan hilangkanlah segala kedukaan yang sedang menimpa saudara-saudara kami itu."
"Wahai Tuhan Yang Maha Mulia, Yang Maha Perkasa, Yang Maha Memaksa, Yang Maha Berkuasa, Yang Maha Menguasai, Tuhan yang tidak boleh ditewaskan oleh sesiapa di langit dan di bumi! Perturunkanlah azab dan seksaMu terhadap Yahudi Freemason dan sesiapa yang membantu mereka terhadap orang-orang Islam."
"Wahai Tuhan yang pada tangannya penguasaan segala urusan! Wahai Tuhan yang merubah segalanya sedangkan dirinya tidak berubah! Sesungguhnya kami amat merindui kemuliaan Islam. Kami memohon kepadaMu kemenangan yang memuliakan Islam dan penganutnya, serta menghinakan kebatilan dan pendokongnya."
How I wish I can provide some kind of comforts to those surviving Palestinian children.
I wish I am in Gaza now.mending wounds and broken hearts.

No comments:

Post a Comment